Gaasperplasrun wordt georganiseerd door AV Feniks

Meet The Team

Wij, het team van de Gaasperplasrun, houden allemaal erg van hardlopen in ons mooie groene stadsdeel Amsterdam Zuidoost. We gunnen het ook de honderden deelnemers van de Gaasperplasrun om al hardlopend van al dat prachtige groen te genieten. Het liefst wil je dat de organisatie vlekkeloos verloopt zodat iedereen tijdig aan de start kan verschijnen, de route onderweg vanzelf spreekt, bij de finish een welverdiende medaille omgehangen kan worden, en de juiste tijd is geregistreerd. Je wilt dat deelnemers zorgeloos hun loopje kunnen doen en er achteraf met plezier op terug kijken. Dat gaat niet vanzelf. Het is zelfs een hoop geregel. Maar het is wel waar wij helemaal voor gaan!

Ons enthousiaste team

Maakt er ieder jaar weer een feestje van!

Petra Rondhuis

Petra Rondhuis

Voorzitter werkgroep, Werving en indeling vrijwilligers, Dagcoördinator, Public Relations

Een prachtig gezicht vind ik het als na het startschot een lange sliert van lopers zich over de baan beweegt. De Gaasperplasrun is begonnen. In 2017 ben ik voor de 23e keer betrokken bij de organisatie. En elke keer wordt het een groter feest. De laatste jaren zit de uitdaging vooral in het vinden van een goede route rond, over en langs de werkzaamheden aan de A9. Maar mede dankzij de goede contacten met de mensen van de IXAS en stadsdeel Zuidoost is dat tot op heden gelukt. Op de dag van de run zorg ik dat tegen de 60 vrijwilligers hun taken zo uit kunnen voeren dat de lopers lekker kunnen lopen en van de natuur in ons mooie stadsdeel kunnen genieten.
Als de laatste loper heelhuids binnen is, de finishboog is leeggelopen, de tenten zijn afgebroken, de uitslagen online staan en het overgebleven fruit naar de daklozenopvang is gebracht, kan ik weer opgelucht ademhalen. We hebben het weer gefikst!

Erwin den Bak

Erwin den Bak

Website, Inschrijving, Tijdwaarneming, Startnummers, Terreinindeling, Muziek, Mailingen

De combinatie van liefde voor hardlopen en techniek was voor mij reden om de Gaasperplasrun helpen te organiseren. Dat doe ik inmiddels met heel veel plezier – samen met het hele team – al weer ruim 5 jaar. Bij het organiseren van zo’n run komen veel verschillende zaken kijken. Iedereen heeft zo z’n eigen taken. De voorbereidingen hievoor beginnen meestal al in december voorafgaand aan de run. Binnen het team hou ik mij vooral bezig met technische zaken zoals de organisatie van de inschrijvingen en startnummers. Verder hou ik onze mooie website up to date en zorg ik voor de tijdwaarneming, zodat elke runner z’n beste tijd kan terugvinden op uitslagen.nl. Ook hou ik me bezig met de muziek, mailingen en de terreinindeling. En ook dit jaar hebben we wederom een fantastische DJ !

Marianne Oegema

Marianne Oegema

Rondje Mokum, Terrein bewijzering, Startnummers, Medailles, Redactie

Voor mij beginnen de voorbereidingen voor de Gaasperplasrun al in het jaar voorafgaand aan de run. We komen dan met een afvaardiging van alle 5 atletiekverenigingen van Amsterdam bij elkaar om het Rondje Mokum voor het nieuw jaar door te spreken. Er moet een flyer worden gemaakt met wervende foto’s en met de juiste datums van alle lopen, de contacten met de sponsors worden doorgenomen en sinds vorig jaar hebben we ook gezamenlijke medailles, waarbij bij elke loop een ander kleurtje heeft.
De dag voor de run sta ik meestal in de winkel van Run2Day in de 1e Oosterparkstraat om startnummers uit te delen. Het voorbereidende werk voor de run zit er dan bijna op, we staan daar tussen vrolijke hardloopkleren, de opkomst valt altijd mee en iedereen die langs komt heeft er zin in. Leuk om te doen.
Op de dag zelf plaats ik hoogstpersoonlijk de bewegwijzering op het terrein, zodat iedereen zonder een meter te ver te lopen zijn startnummer ophaalt, zijn tas afgeeft en naar de wc kan.

Joost Knotnerus

Joost Knotnerus

Terreinindeling, Start-coördinatie, Uitslagverwerking, Parcours-ontwerp

Naast dat ik vanaf de oprichting van AV Feniks, tien jaar lang voorzitter ben geweest, ben ik ook vanaf het allereerste begin nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Gaasperplasrun.
Voor mij is deze ontwikkeling een prachtig avontuur met een groep geweldige vrijwilligers die samen hun schouders zetten onder het steeds verder professionaliseren van dit evenement. Door omstandigheden hebben we de afgelopen jaren regelmatig voor flinke uitdagingen gestaan en zijn daar iedere keer weer sterker uitgekomen.
Als ik straks op 11 juni weer dat startschot mag lossen en die steeds groter wordende stroom enthousiaste mensen op weg zie gaan, is alle inspanning alweer volledig beloond.
Dit jaar ga ik zelf ook een flinke uitdaging aan door deel te nemen aan de Giro di Kika. Als u inschrijft voor de Gaasprplasrun, krijgt u de kans om mij te sponsoren en daarmee geld voor de Stichting KiKa op te halen. U doet toch mee?

Marijke de Jong

Marijke de Jong

Vergunningen, Contacten sponsoren wedstrijdherinneringen, Prijzen, Watervoorziening, Public Relations, Organisatie op de dag zelf

Vanaf de eerste editie ben ik betrokken bij de Gaasperplasrun. Eerst een run alleen voor de kinderen, waarbij hun eigen Persoonlijk Record een medaille opleverde: er waren vaak veel uit te delen!
Stimuleren dat mensen meedoen, hun grenzen verleggen vind ik leuk. Daarnaast is het de uitdaging de organisatie op de dag zelf zo soepel mogelijk te laten zijn, zodat deelnemers tevreden naar huis kunnen gaan. Het team bij AV Feniks is fantastisch om mee te werken!

Annemarie Wijnmaalen

Annemarie Wijnmaalen

Secretariaat, Verzorgster drinken en fruit door sponsoren, Flyers, Redactie

Sinds 2012 ben ik betrokken bij de organisatie van de Gaasperplasrun. Elke keer ben ik weer verbaasd over de enorme hoeveelheid zaken die geregeld moeten worden voor zoiets ‘eenvoudigs’ als de Gaasperplasrun– en hoe het toch elke keer weer lukt.
Voor elke run worden er bergen werk verzet achter de schermen: vanaf het regelen van de vergunning, het uitzoeken van de mogelijke routes (afhankelijk van diverse werkzaamheden door diverse overheden en projecten), het vinden en coordineren van vrijwilligers, onderhouden van contacten met sponsors, tot en met het soepel laten verlopen van de dag zelf.
Ikzelf probeer met het bijhouden van het draaiboek, de notulen van vergaderingen en dat soort dingen te helpen met het houden van het overzicht. Verder help ik met de persberichten, het drukken en verspreiden van de folder, en nog zowat dingen. Op de dag zelf zet ik de routes voor de kinderen uit en probeer hier en daar wat bij te springen.

Wessel Louwris

Wessel Louwris

Parcours route en Bewijzering, Bezemfietser

Ieder jaar fietsen we de route van de Gaasperplasrun een keer of wat. In de voorbereiding een paar keer, heel vroeg op de dag zelf tijdens het uitzetten van de route en uiteraard ook weer bij het afbreken van het parcours. En met al die veranderingen rond de A9 is het puzzelen wat voor bordjes we nu weer bij moeten maken.
Met een vol beladen bakfiets, een gewone fiets en een karretje erachter is het op de ochtend zelf altijd best wel een beetje stressen. Maar het is ook leuk dat mensen in het park vaak al reageren: Is het al weer zover? En kunnen we nog meedoen?
Het is mooi om te zien dat we nu bij de start zo’n enorme groep mensen bij elkaar hebben, terwijl het vroeger echt een loopje was voor de kinderen van AV Feniks.

Share This